APPer

Norsk Stålforbund i samarbeid med Stålbyggnadsinstitutet (SBI) og det Portugisiske stålforbundet CMM har finansiert utviklingen av ECCS APPer. Det er mulig for Norske og Svenske leverandører å annonsere i APPene samt å bli oppført på kartet.

EC3 steel member calculator

Den første APPen som ble uviklet, "EC3 steel member calculator", inneholder profiltabeller og beregner stålbjelker og stålsøyler ihht Eurokode 3-1-1. Den er nå videreutviklet til også å beregne bjelke-søyle (samtidig bøyning og aksialkraft).

Last ned APPen fra her: Android APP eller iAPP

-----------------------------------------------

Buildings LCA

Den andre APPen som er utviklet er kalt "Buildings LCA". Den er basert på resultatet av beregningene i "EC3 steel member calculator" men gir i tillegg miljøpåvirkninger fra produksjon av stålprofiler og hele bygningen.

Last ned APPen fra her: Android APP og iAPP
eller fra HER

-----------------------------------------------

EC3 steel connections calculator

ECCS har nå publisert en ny APP, kalt «EC3 Steel Connections Calculator». Den beregner kapasiteter av mekaniske forbindelser som: bolter, skruer og nagler, i henhold til kapittel 3 i Eurokode 3, del 1.8. Den inneholder også en database over mekaniske festemidler og leverandører. Katalogen er organisert i flere kategorier og underkategorier.

Last ned APPen fra her: Android APP eller iAPP