YSN – Yngres Stålnettverk

Som en del av Norsk Stålforbund jobber YSN med å fremheve kompetanse og bruken av stål. Men vår del av organisasjonen skiller seg ut ved at den styres av, og for, unge interessenter i stålbransjen.

CALLOUT: YSN studiereise til Oxelösund 3-4. juni, LES MER HER

Vi i YSN er opptatt av å skape et faglig og sosialt nettverk på tvers av de som har interesse av stål.

Målgrupper

Organisasjonen er i all hovedsak tilrettelagt alle interessenter rundt temaet stål som er mellom 18 og 35 år.

Vi er i utgangpunktet ikke begrenset til noen spesielle målgrupper, og ønsker studenter, arkitekter, ingeniører, kontorarbeider og alle andre hjertelig velkomne.

Aktiviteter

YSN arrangerer aktiviteter for å fremme kompetanse, erfaring og bygging av sosiale nettverk.

Eksempler på disse er: turer på byggeplass, verksted og stålverk, ofte supplert med innførende foredrag om temaer slik som eksempelvis standarder (f.eks. EN-1090), sertifisering, arkitektur og digitalisering. Vi ønsker i tillegg å ha et fremtidsrettet syn, da det ofte er de yngre som vil leve i dens hverdag.

Utover aktiviteter som omhandler kunnskapsheving, vil vi også ha sosiale møter med fokus på å kunne bli kjent med nye mennesker.

Du behøver ikke være medlem av Norsk Stålforbund, eller være ansatt i en tilhørende bedrift, for å kunne delta på YSN’s arrangementer. Vi er åpne for alle!

Hvordan melde sin interesse?

Vi tar påmelding til våre arrangementer fortløpende

YSN oppfordrer også gjerne organisasjoner og bedrifter til å gjøre mulighetene vi tilbyr kjent for aktuelle kandidater – noe som vil gagne dem og deg stort

• Ønsker du å motta vårt nyhetsbrev? Skriv til ysn@stalforbund.com
  • Dersom Facebook fungerer bedre for deg kan du sjekke oss ut HER
  • Du har også mulighet til å kunne holde deg oppdatert via våre LinkedIn-sider. Se HER

___

YSN studiereise til Oxelösund 3-4. juni 2019
NB! Tidlig påmeldingsfrist 12. april

Yngres Stålnettverk, YSN, sammen med vårt søsternettverk i Sverige, Norsk Stålforbund, og SSAB, inviterer til en uforglemmelig studiereise til SSABs stålverk i Oxelösund, utenfor Stockholm, og til utvalgte stålbygg under oppføring i Stockholm.

Dette blir den første utenlandsreisen for YSN, og en sjelden anledning til å besøke et aktivt stålverk, få faglig påfyll, og knytte kontakter med YSN medlemmer i Norge og Sverige. Alle under 35 år med en faglig interesse i stålbransjen er velkommen til å være med.

Deltagere kan selv velge om de vil møte opp for felles avreise ved Oslo S, eller arrangere sin egen reise til Stockholm og møte gruppen til lunsj på mandag. Etter lunsjen med vår søsterforening, får vi se noen imponerende bygg i byen, med omvisning på byggeplass, og avslutter dagen med felles middag.

Etter frokosten på tirsdag, tar vi en busstur til SSABs anlegg i Oxelösund hvor vi får servert foredrag, lunsj, og til slutt en omfattende omvisning av stålverket. Dette vil du ikke gå glipp av!

For fullstendig program og påmelding KLIKK HER

___

Tidligere arrangementer:

Studiebesøk til Skihallen Snø: 12. oktober

YSN inviterer alle stålinteresserte mellom 18 og 35 år til å delta på studiebesøk til den nye skihallen som nå reiser seg i Lørenskog. Det vil bli foredrag og omvisning av stålhallen som vil bli verdens største innendørs skihall med alpinbakke. Gratis deltakelse. NB! Begrenset antall plasser. Program og påmelding: HER