Temakveld: Moving design frontiers for submarine structures

Dato: 09-02-2017 | Påmeldingsfrist: 07-02-2017

Norsk Forening for Stålkonstruksjoner i samarbeid med DNV GL inviterer alle medlemmer og andre interesserte til temakveld på Høvik. Oppmøte i hovedresepsjon, Veritas I

Mer enn 70% av alle offshore rørledninger i verden designes i henhold til DNVGL-ST-F101. Bak dette dokumentet står rørledningsmiljøet på Høvik og DNV GLs globale olje- og gassorganisasjon. Vi har viet temakvelden til å belyse hvordan grensene for design kan flyttes ved å håndtere store datamengder på smartere og mer effektive måter og gjennom å bedre grunnlagsforståelsen av materialmodeller og hvordan disse relateres til grensetilstandene i design. Den generelle verdien av rørledningsteknologien for andre konstruksjonstyper vil også bli belyst.

Velkommen til temakveld hos DNV GL!

17:00 Velkommen til DNV GL
ved Jan Egil Sæberg & Kristian Markegård

17:10 Exploring new possibilities for structural integrity assessments through state-of-the-art materials modelling
ved Gaute Kolstad

17:40 Pause, kaffe og en liten matbit

18:00 OmniPipeTM – A new digitalization method for assessing corroded pipe: Residual structural resistance and life time predictions
ved Christian Agrell

18:30 Frontiers of Vortex Induced Vibration analyses – Fatigue design of tradinonally rigid structures
ved Knut Vedeld

19:00 Slutt

Praktiske opplysninger

Sted: DNV GL, Høvik (se kart)

Tid: Torsdag 9. februar 2017, kl. 17.00 – 19.00.

Deltakeravgift:
Kr. 0 for medlemmer av NFS og Norsk Stålforbund