Programvare

Innhold:
Sec4b (beregner tverrsnitt og dimensjonerer ihht Eurokode 3)
Elefir-EN (branndimensjonering ihht Eurokode 3)
SBI Steel Connections

Sec4b beregner tverrsnittsverdier og tverrsnittsklasser og kontrollerer tverrsnittet for et sett av laster. Programmet utfører også kapasitetskontroll av bjelker og søyler som utsettes for kombinert bøyning og aksialkraft, både av standardprofiler og egendefinerte tverrsnitt.

Last ned gratis demo (Trial-versjon).
Dersom du bruker Internet Explorer; så installer programmet fra her
Hvis du ikke bruker Microsoft Internet Explorer, last ned fra her

Pris kr 3.900,- Student / medlemspris kr 2.730,-
Bestilling: Send e-post til post@stalforbund.com

______________

Elefir-EN beregner stålkonstruksjoners bæreevne ved brann ihht EN 1993-1-2 og EN 1991-1-2. Programmet beregner raskt og nøyaktig kapasiteten til stålkomponenter i en brannsituasjon.

Last ned gratis demo!
Du kan laste ned programmet "Elefir-EN» HER. Dette er en demoversjon av programvaren (kun HEB 140). For å installere fullversjonen av programvaren må du registrere den med en gyldig kode som følger med boka "Fire Design of Steel Structures". Boka kan bestiles i vår nettburikk, her.

______________

SBI Steel Connections er SBIs beregningsprogram for dimensjonering av knutepunkter i stål. Programmet er basert på de beregningseksempler som gis i Detaljhåndbokserien. I den siste versjonen er det mulig å selv velge hvilke nasjonale parametre (NDP) man vil att programmet ska regne med. Man kan også velge engelskspråklig interface. Disse to store forandringer gjør det mulig å anvende programmet i hele Europa. For å underlette for brukerne i Norge og Danmark kan man velge nasjonale NDPer direkte. Salg og distribusjon skjer via NOIS. Kontakt Jørn Romberg, Tel 990 08 241, Epost: jorn.romberg@norconsult.com